mandag, juni 23, 2008

Endelig i Alicante

Dagen startede klokken lort, da vi skulle med den første metro kl 5. Og skal vi ikke bare sige vi nåede metroen, og herefter gik stort set ALT galt. Vi stod af på den rigtige station, men desværre for vi lidt meget vild, hvilket burde være umuligt, da vi stort set har boet i metroen, og set alle stationerne. Men vi endte med at tage en taxa til lufthavnen - DYRT. I lufthaven fandt vi hurtigt ud af der stod Alicante, gate 18 hos det selskab, vi mente skulle flyve os til Alicante. MEN vi kom aldrig til at tjekke ind, og 1,5 min efter last call fandt vi endelig det rigtige sted. Næste fly havde først afgang kl 20, så vi fandt togstationen, hvor toget selvfølgelig kørte lige idet vi fandt det, uden os.

Da det næste tog endelig ankom, fandt vi ind til Barcelonas hovedbanegård, hvor vi blev henvist til ikke mere end tre forskellige skranker, som alle sendte os videre. Endelig ved skranke nummer fire, lykkedes det os at få to billetter med tog til Alicante, som i øvrigt kostede MEGET mere end de flybilletter vi allerede havde betalt!!!

Da vi så over 5 timers togrejse senere ankom til hotellet, var der ikke nogen reservation i Mads' navn... Heldigvis var der her blot sket noget skuddermudder, så værelset var reserveret i Mias navn.

En STOR TAK til Rikke fra ebiludlejning som på under fem minutter skaffede os en ny bil der kunne hentes på banegården i Alicante, og ikke i lufthavnen, som ellers aftalt. Dem kan jeg vi anbefale at bruge!

Heldigvis er vi to positive mennesker, som næsten ikke gik i panik, men holdt hovedet og humøret højt, så nu glæder vi os bare til at få lidt mad, og til at Mathilde, Kim, Julie og Søren kommer herned i morgen, så står den på rigtig turistferie - Åh alt den sangria vi skal have...

Og hvor er det dejligt der kommer lidt hilsner hjemmefra, det er sku rart når man har haft en lang dag, og der er kommet en kommentar, både på bloggen og på facebook..

Mia og Mads

- og jo, det var super at se Spanien - Italien i går, Mads gik helt amok og legede indfødt Cateloner, så han åd hele blæksprutter og fik en eller anden karamelrand med ild i under kampen. Desværre så vi den ikke til ende, da vi skulle tidligt op, og ikke nå et fly..