fredag, juli 29, 2011

Siden sidst..

Jeg er blevet rask, eller det vil sige, jeg hoster ikke hele tiden nu. Jeg har ikke fået lavet særlig meget mad, både pga sygdom, men også på grund af Jette og Steens helt fantastiske tre dages bryllup på endelave. Sikken en fest, og sikken en masse stress man selv lige pludselig kan få, for nu er der sku ikke langt tid til det er min tur...
Vi fik bla helstegt pattegris og en masse drinks...


Herhjemme har jeg en enkelt gang kastet mig ud i lidt sjovt -  Saltindbagt mørbrad.
Opskriften fandt jeg hos Newyorkerbyheart Og nøj man kan have selektive læsebriller på, når man følger en opskrift. Jeg var sikker på saltdejen skulle ligge på køl, men det skulle den ikke. Ganske som der stod i opskriften. Måske det var derfor jeg synes den drillede helt vildt, eller måske det bare er en familiesvaghed med madlavnings dej der driller, eller va' mor? Synes jeg har minder om flyvende butterdej fra barndommen:-)
Men her er "svinet:

Med dej
Uden dej

Hov, jeg har også lavet havregrød med friske ribs, præsis som her. Det var godt, resterne bagte jeg, til "havregrøds kager/kiks" - whatever, tror jeg har set det i Go'morgen Danmark at man kan bage ens rest grød. Men en hyggelig sund hjemmelavet snack.

Og så har der ellers været gået "kage" i det lille hjem. Tøserne gik all ind på en fødselsdagslagkage til deres veninde, som skulle overraskes på hendes arbejde. Jeg fik lov at smage et lille stykke - og KUN et lille stykke...
De hjemmebagte (grønne) bunde skæres til
Opbygning
Den bliver altså høj
Ta ta... Tillykke med fødselsdagen!

4 kommentarer:

Ungersvenden sagde ...

Hej hej

Godt at høre noget fra dig igen.

Spændende mad, og lækkert med tre dages ædegilde... Kagen ser heller ikke dårlig ud. ;-)

_ Ungersvenden

Mia sagde ...

Det var måske nok den bedste kage ever! mascepone, jordbær og fløde er bare godt sammen

Kys Mia

Anonym sagde ...

Kender godt det med at læse opskrifter selektivt ;-)

Sikke en kage, hvor ser den fantastisk ud.....

Mange hilsner
Birthe

Hanne Lise sagde ...

Det med dejen kan jeg ikke huske ;)
Kagen ser fantastisk ud..