søndag, juli 17, 2011

picnic


Troede egentlig ikke det skulle blive til et indlæg omkring madlavning i denne weekend, da jeg troede jeg skulle have været i Faxe kalkbrud og MEGA nørde efter forsteninger. For ja, det er min last, jeg elsker at være på skattejagt, men det blev ikke til noget, så i stedet endte dagen med en en picnic tur, og total accept af at være under tøflen... Ja Madazz har sagt farvel til sit herreværelse!!

Dagens indlæg startede vel her og inspirationen kom fra Birthes indlæg om et picnic brød. Jeg har MANGE gange før lavet madbrød med især feta, oliven og langtidsbagte tomater, men efter at have set Birthes brød, måtte jeg kaste mig ud i et PICNIC BRØD!!

Men man kan jo ikke nøjes med et stykke brød når man skal på picnic, så jeg googlede picnic på... hmm ja: Google! Her kom ARLA frem. De har planlagt den helt store picnic tur, og Mads her hoppede lige i, blev inspireret og gik i gang:

Som forret/snack stod den på saltmandler og med en så simpel opskrift, blev den fulgt til punkt og prikke. Og jo de var/er gode, men da det er en opskrift fra arla, skal der selvfølgelig et eller andet mælkeprodukt i. De blev MEGET fedtede af de 10 gram smør jeg brugt. Men da jeg helt sikkert skal lave dem igen, vil jeg næste gang forsøge mig uden de animalske fedtstoffer måske en økologisk rapsolie, som kan tåle varmen.

Jeg lavede også hotte kyllingespyd med mango, her glemte jeg selvfølgelig at tage et billede, for det var under afslutningen på tour de france, så har kun et billede fra selve picnicen. Igen skal der selvfølgelig smør i opskriften, og jeg fulgte den, men er sikker på det kan erstattes af noget sundere, for uden smør, er det jo en fantastik sund ret!

Og så lavede jeg jo "The picnic brød" Og her er min fantastiske evne til IKKE at følge opskrifter fremtrædende, for fulgte IKKE Birthes opskrift mere end der ved lidt af en tilfældighed kom lidt af de samme ingredienser i. I mit brød brugte jeg pænt meget grahamsmel, og så hvad der var i køleskabet...
Lidt billeder af processen: 

Til dessert kastede jeg mig ud i en brownies - her fulgte jeg næææsten opskriften. Måtte dog tilføje et skud espresso i den smeltede chokolade/smør blanding - MUMS!!!
Til slut: Picnic ved mosen. (med billede af kylling mango grillede spyd)


2 kommentarer:

Ungersvenden sagde ...

Hej

Resultatet ser da vildt lækkert ud, selvom du måske ikke fulgte opskrifterne til punkt og prikke!

- Ungersvenden

Anonym sagde ...

UHmm, de kyllingespyd ser vel nok lækre ud!! :-)

Mange hilsner
Birthe