tirsdag, juni 21, 2011

Sjov med mad, samt plantegning af 1'ste salen


Jeg har fået en ny MEGA ynglings tilbehør/ret i sig selv. Slow cooked tomatoes. Det er maks nemt at lave, og du kan fremelske de smagsnuancer du elsker. Her er det med de krydderurter haven (på Samsø) kunne byde på, samt hvidløg, salt og peber og selvfølgelig lidt olivenolie. Og så skal de smækkes i ovenen på 100 grader i 4 til 5 timer. Jeg har haft brugt dem som tomatsalat med feta, bagt dem ind i et lækkert madbrød, på toppen af en lasagne, topping på pizza og som snack....



Og se så lige en syg høne der har lagt et æg... Da det var blevet kogt, så det ligesådan ud under skallen, det var en sjov æggemad:-)


Coleslaw'ish salat. Med revede gulerødder, radiser, ristede salte mandler, frisk bredbladet persille, et par skefulde cremefraiche 18% og timianblomster og de røde blomster fra måske en citronmelisse, smagte helt utroligt godt, de var fantastisk søde, og smagte som var de lavet af den friskeset nyslyngede forårshonning.


Og så lige en plantegning jeg skulle tegne til min søster og hendes kæreste, over en lejlighed de er blevet tilbudt herovre i hovedstaden. Er det for sent at læse til arkitekt?

2 kommentarer:

Anne Mette sagde ...

Hey, det er da min lejlighed

Anonym sagde ...

WOW, hvor ser de gode ud :-D

Mange hilsner
Birthe