fredag, september 16, 2011

Demokrati

Så lykkes det - En, ud fra mit menneskesyn, sort periode er endelig slut.

I November 2007 blev jeg ked af det, ked af det fordi så mange Danskere ikke kunne gennemskue dansk folkeparti, men hoppede med på, i mine øjne, umenneskelige udlændinge politik, og gav dem endnu et mandat til folketings salen. Men nu, nu er det slut - De kan ikke længere sætte deres klamme bomme op og stille urimelige, og i min optik uetiske krav under de næste, forhåbentlig mange års forhandlinger - Har Danmark mon endelig fået øjnene op for hvordan dansk folkeparti gang på gang laver kovendinger alt efter hvordan stemningen vender i den danske befolkning?

Men nu - ikke et ord mere om det nu ligegyldige parti....

I går var en sejr for demokratiet - i går var min stemme præcis lige så afgørende, som nationalbanksdirektørens - og min stemme var præcis lige så afgørende, som den flok jeg i går drog af sted med. En flok udviklingshæmmede som alle havde hver deres mening om hvem, hvordan og hvorfor der skulle stemmes. De havde alle på hver deres måde sat sig ind i hvor deres X skulle sættes, enkelte skulle have hjælp inde i boksen, men alle fik sat deres X. Et X der betyder præcis lige så meget som dit og midt  - tænk sig vi lever i et land hvor vi, når det gælder, ALLE har ret til at give vores individuelle besyv med - om man så er gul, blå, grøn, udviklingshæmmet eller bankdirektør. Og hvem ved - måske var det netop min stemme, eller måske var det den flok jeg drog af sted med der tippede valget, jeg ved det ikke, og de ville ikke ud med det - for de er heldigvis klar over man selv bestemmer hvor X'et skal sættes, og at ens X er ens egen sag.

Én ting kunne vi dog blive enige om, et valg skal altid følges af valgflæsk med persillesovs efterfulgt af valgflødeboller med is! - se se - lidt mad kan man altid få sneget ind på bloggen:-)


1 kommentar:

Ungersvenden sagde ...

Hej Mads

Så kom der noget politisk på din blog. ;-)

Tillykke med brylluppet, botanikken osv osv.

- Ungersvenden