fredag, maj 04, 2012

Mandens morgenmadstjans

I dag var det Mazzen der fik morgenmadstjansen - Dunken og Mia råbte på grovbirkes, så Mazzen måtte til bageren.

Og her er så hvad det blev til:-)

Det skal lige siges at Kirstens Konditeri åbentbart ikke forstår Jysk - selv om jeg prøver at gøre mig forståelig på bagerjomfruens modersmål, sker der alligevel misforståelser.:

Mazzen.:

 "Jeg vil gerne bede om to grovbirkes"Dette selvfølgelig sagt på klingende Københavnsk, med et strejf af sjællandsk.

Det bagerjomfuen hører.:

 "To thebirkes, ja tak"

Jeg prøver igen, da der jo må være gået noget galt i min oversættelse fra Jysk til Københavnsk.:

"Nej, grovbirkes" (mødt af et meget undrende blik fra jomfruen), "er det du står i hånden med grovbirkes?"

Bagerjomfruen.:

 "Thebirkes...?"

Mazzen tager her sin Jysk/Københavnsk parlør frem og siger.:

"Er de grove?"

Jomfru.:

"Ja"

Mazzen.:

"Så tager jeg to af dem"

Jomfru.:

"Skulle det være andet"

Mazzen.:

"Nej tak"

Nu kan i selvfølgelig godt gætte hvad der skete da Mazzen kom hjem med sit aller bedste forsøg på en grovbirkes - Så Mazzen var hurtig, og lavede lige en lille anretning til dunkens "grovbirkes"
Mazzen blev heldigvis tilgivet for hans fejlindkøb:-)
Æbler og pærer vendt i A38 med frisk vanilje og lidt rørsukker, god lagret cheddar, blødkogt æg, god pølse med øko bacon, lidt frugt og så en rest psyco chokoladekage fundet i fryseren!

Og hov hov - I aften står den på 10 års jubilæums koncert med The Raveonettes i DR's koncertsal - Mazzen, Mia og helt sikkert også dunken glæder sig!

1 kommentar:

Ungersvenden sagde ...

Hej!

Hvor sjovt! Jeg har også været nødt til at tilpasse mig, efter jeg er flyttet fra Jylland til Nordsjælland.