tirsdag, maj 10, 2011

Hvidløgsbrød på slum, og dagen derpå

I går forsøgte jeg mig ud i kunsten at lave et godt hvidløgsflute ala de der pap nogen man kan købe på frost i butikkerne. Jeg lavede det hele på slum, og har måske givet dejen lidt for meget kærlighed, da den voksede lige rigeligt for mig. Det lykkedes for mig, at få en lille smule af det kedelige papflutes hvidløgssmør midte, med i mit brød, men må konstatere der skal bruge uforsvarligt meget hvidløgssmør, inden man kommer i nærheden af den snaskede konsistens man kender fra købe hvidløgsflutes. Den efterfølgende hvidløgsånde er der dog intet i vejen med...
Nøj jeg kunne godt tænke mig at gå på sådan et brødbager kursus, for det er som om, ens fingerspitz gefühl,  inden for brødbagning, bare overhovedet ikke eksisterer


Og så lige et billede af ens frokost. Og JO, det er selvfølgelig en ramsløg/spinat/basilikum guacamole, som smager himmelsk, når man selv skal sige det. Den er her komplimenteret af et stk grillet laks med en tomatsalat. Fik også en skive af mit semi hvidløgsbrød, så goddag igen hr hvidløgsånde....

Til denne videreudvikling af guacamole, har jeg brugt: Ca 1 dl, med top, græsk yoghurt, tre spk god olivenolie, en håndværkers (den er stor) håndfuld spæde spinatblade og ditto ramsløg. Basilikum efter behag og selvfølgelig to avocadoer.
Alle ingredienser ned i blenderen, og så af sted, smages til med salt og pepper, lime og chili efter temperament... Easy og lækkert

Ingen kommentarer: